לא טכני ולא במקרה logo

להאזנה בכל האפליקציות

פרק {46} = 15 דקות ביום 2.0: שנה אחרי מהפכת ה-AI, כל הכללים השתנו - בוריס צ'רקסקי

האם 15 דקות ביום עדיין מספיקות בעולם שבו AI כותב 90% מהקוד שלך? שנה אחרי הפרק המיתולוגי, טל ובוריס חוזרים לבדוק איך ארבעת העקרונות של "עמוד השדרה המקצועי" השתנו פונדמנטלית מאז נובמבר. הסקפטיות התחלפה בהתלהבות זהירה, והמסקנה מפתיעה: 15 דקות זה כבר לא מספיק, אבל הכוח לידיים שלך מעולם לא היה גדול יותר.

רגע אחד זכור במיוחד:"מה שלקח לי 10 שנים לעשות היה לוקח שנתיים אם לא חצי שנה, עם היכולת שיש לי היום. זה כוח שאני לא מצליח אפילו להתחיל להסביר כמה הוא חזק."

על מה דיברנו הפעם?

  • 15 דקות זה לא מספיק: בוריס מודה שהקונספט שלו השתנה - צריך 2-3 ערבים בשבוע לפרויקטי צד כדי להישאר רלוונטי בקצב הנוכחי
  • ה AI כמורה פרטי: למה "AI כתב את הקוד" זה לא תירוץ, ואיך להשתמש במודלים כדי באמת ללמוד - לא רק לבצע
  • מ-T-shaped ל-V-shaped: למה מומחיות עמוקה לבדה כבר לא מספיקה?
  • כשהאקזקיושן מהיר וזול, צוואר הבקבוק הוא תקשורת - לא טכנולוגיה
  • פרואקטיביות כ-dominant factor: מה באמת מפריד היום בין מפתחים, כש-90% מהקוד נכתב ע"י AI
  • ניסוי וטעייה בעולם החדש: למה עלויות הטעות ירדו דרמטית, ואיך זה משחרר מפתחים לקחת סיכונים שלא היו מעזים לפני שנה
  • למידה מולטי-דיסציפלינרית: איך מפתחים מתחילים לעשות קצת PM, קצת דיזיין, והחסמים בין תפקידים מיטשטשים

הצטרפו לקהילה שלנו:מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️
https://lotechni.dev

אהבתם ❤️?אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה!

גם הפרקים האלה נייס

  • מה זה באמת אומר לעשות נטוורקינג? רוב המפתחים חושבים שזה להגיע למיטאפ עם טאג שם ולחפש עבודה. אבל מה אם נגיד לכם שאנשים שמנהלים את הקריירה שלהם הכי טוב, כמעט לא מחפשים עבודה בכלל?ניר שטיין הגיע אלינו לספר איך הוא הפך נטוורקינג מז'אנר מפחיד לכלי הכי אסטרטגי בקריירה. VP R&D ב-Gardoc, מייסד לשעבר, מחבר ספר, והאיש שמארגן אירועים בלי אג'נדה.דיברנו על תשע דרכים ליצור קשרים, גילינו את "חוק שני החיבורים", והבנו שנטוורקינג זה לא מה שחשבתם.רגע אחד זכור במיוחד:"במפגשים האלה לפעמים גיליתי שרק אחרי שנתיים וחצי דברים פתאום הבשילו בין אורחים. צריך להתחיל עם נטוורקינג כבר עכשיו כדי שזה יהיה חם כשתצטרכו את זה"על מה דיברנו הפעם?(00:00) פתיחה - התרמית של אדירהתרמית של אדיר על טל עם כנס React Next.(06:40) ברוך הבא - ניר שטייןמארגן אירועי הנטוורקינג הכי מיוחדים בתעשייה.(12:00) איך ניר התחילמבישול עם חברים במטבח לאירועים עם ראפרים ומנטליסטים.(17:00) למה נטוורקינג?90% טראסט. טל קיבל עבודה דרך וואטסאפ, אדיר מגייס דרך המלצות.(20:00) 9 דרכים להכיר אנשיםלינקדין, FNF, אירועים, קהילות, תוכן, והדרך המועדפת: למנף נטוורק קיים.(24:00) אפליקצית EngageMeet במיטאפים של לא טכנידיסרפשן למודל המיטאפים המסורתי.(27:00) קהילות = סופר-פאוורבסיס משותף יוצר קשרים חזקים יותר.(32:00) זהות וקשריםאת מי אתה מביא סביבך? זה משקף מי אתה.(38:00) חוק שני החיבוריםבקש 2 שמות ספציפיים. לא "תחשוב על זה".(43:00) פגישות קפהאיך עושים את זה נכון - לפני, במהלך ואחרי.(50:00) טעויות נפוצותלמה מפתחים נכשלים בנטוורקינג.(60:00) עשה ואל תעשהאיך להציג את עצמך - קצר בכנסים, אישי בקפה.(65:00) קראטה, AI וסגירהניר מתגלה כחגורה שחורה, בינה מלאכותית, ותודה לגוגל פור סטארטאפס.להרשמה למיטאפ ב-8.7!! ⁠https://luma.com/50q7pkrm⁠ 🎊הצטרפו לקהילה שלנו:https://lotechni.devאהבתם? ❤️ אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים.נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונותחדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה#נטוורקינג #פודקאסט #מפתחים #קריירה_בהייטק #רשת_קשרים #לא_טכני_ולא_במקרה #נירשטיין #כוח_והשפעה

  • פרק 8 מוקדש לרומנטיקן/ית שיש בכל אחד ואחת מאיתנו כשאנחנו כותבים קוד. אדיר קנדל וטל מוסקוביץ׳ מנסים לפצח את סיפור האהבה שיש לנו עם קוד. ממש כמו בכל זוגיות, גם האופן שבו אנו כותבים את הקוד שלנו, עובר עליות וירידות, הצלחות ומשברים. ישנן לא מעט סיבות שמביאות אותנו למצב של חוסר רומנטיקה בקוד, השאלה היא הגענו לשם וגם איך אנחנו יכולים להחזיר את הרומנטיקה שאבדה? על מה דיברנו הפעם? מה זה אומר רומנטיקה בקוד? איך מתכנתים יכולים לאתגר את עצמם? איך משדרגים את היום-יום בעבודה? איך מתאהבים בקוד דרך פרויקט אישי? איך מזהים מקום שיוכל לאתגר אותנו עוד בשלב הראיונות? מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ 👇 ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://lotechni.dev⁠⁠⁠⁠⁠ __ אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • הרבה מפתחים לא בהכרח מכירים את אפשרויות העומדות לבחירתם כשזה נוגע בהתפתחות מקצועית. אחרי שהנושא עלה בקהילה של ״לא טכני ולא במקרה״ החלטנו להרים את הכפפה וליצור פרק שמפרק את נושא הגדילה בסולם ה IC. בפרק 7 אדיר וטל מארחים את הילה פוקס כדי להבין ממקור ראשון לאן מפתחים יכולים לצמוח? רמז: יש עוד שלבים אחרי סיניור. על מה דיברנו הפעם? מה זה Individual Contributor (IC)? מה גרם לך להבין ש IC זה הכיוון שלך? להיות IC זה לא בהכרח אומר תרומה בקוד מה זה Go to person? האם IC צריכים לדעת לתקשר בצוות? מה המדדים להתקדמות בסולם ה ICs? האם זה נכון לסטות למסלול ניהולי בשביל העלאת שכר? רשימת לינקים: פרופיל לינקדאין של הילה - https://www.linkedin.com/in/hila-fox-915659b9 תיעוד תהליך חיפוש העבודה של הילה - https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7157266056611311616 איך להפוך ל go to person? https://www.youtube.com/watch?v=FSN2b2Lqw0o מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ 👇 ⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://lotechni.dev⁠⁠⁠⁠ __ אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • בפרק הזה טל מוסקוביץ' ואדיר קנדל מארחים את ג'ני גרשמן, מובילת צוות פיתוח בדרייבז עם כמעט 20 שנות ניסיון בתעשיית ההייטק, לשיחה מרתקת על אונבורדינג ורושם ראשוני במקום העבודה. ג'ני, שמביאה איתה ניסיון עשיר בניהול צוותים וליווי אנשים בצמיחה מקצועית, חולקת תובנות מעמיקות על האתגרים והפתרונות בכניסה לתפקיד חדש. אז על מה דיברנו בפרק? •⁠ ⁠איך ליצור רושם ראשוני חיובי במקום עבודה חדש •⁠ ⁠האיזון העדין בין התלהבות והתלמדות בתקופת האונבורדינג •⁠ ⁠חשיבות ההקשבה וההתבוננות בתרבות הארגונית •⁠ ⁠איך לשאול שאלות בצורה נכונה ומתי •⁠ ⁠הדרך הנכונה להביע ביקורת כעובד חדש •⁠ ⁠איך לזהות את הציפיות האמיתיות של הארגון •⁠ ⁠חשיבות יצירת קשרים עם עמיתים לעבודה •⁠ ⁠האיזון בין הצד הטכני לצד האישיותי באונבורדינג •⁠ ⁠התמודדות עם פערי ציפיות ותסכולים בתקופת ההסתגלות •⁠ ⁠טיפים פרקטיים לניווט בסביבת עבודה חדשה הפרק הזה חיוני לכל מי שעומד להתחיל תפקיד חדש או מתכנן מעבר בקרוב! תמצאו כאן המון טיפים פרקטיים ותובנות עמוקות שיעזרו לכם לעשות את המעבר בצורה חלקה יותר ולבנות את הבסיס הנכון להצלחה בתפקיד החדש. הקשיבו, קחו טיפים, ותזכרו - לפעמים דווקא ההאטה והסבלנות הם המפתח להצלחה מהירה יותר! ליצירת קשר עם ג׳ני https://www.linkedin.com/in/jenny-gershman-82411a19/ מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️ https://lotechni.dev --------- אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

📬 אינסייטים שעולים מהשטח

כל שבועיים — תובנות ממה שקורה סביבנו ואיך זה משפיע עלינו כמפתחים. בלי ספאם, בלי שטויות.