לא טכני ולא במקרה logo

להאזנה בכל האפליקציות

פרק {39} = להתחיל מהכול חוץ מקוד - שיעור בעצמאות למפתחים

בפרק הזה של "לא טכני ולא במקרה", טל מוסקוביץ׳ ואדיר קנדל צוללים לעומק אחד הכישורים הכי קריטיים למפתחים - עצמאות בעבודה. דרך שיחה אותנטית, משעשעת ועמוקה, הם מדברים על מה זה בכלל אומר להיות מפתח עצמאי, למה זה לא בהכרח אומר לעבוד לבד, ואיך מחברים בין יכולת אישית להתקדם במשימות לבין שיתוף פעולה חכם עם אחרים. הם משתפים בחוויות אישיות, דוגמאות מהשטח, וכלים פרקטיים לפיתוח החשיבה העצמאית - כמו שיטת 1-3-1, נבירה בקוד, וניהול תקשורת עם מנהלי מוצר. זה פרק שכל מפתח בתחילת הדרך (וגם הלאה) פשוט חייב לשמוע.

רגע אחד זכור במיוחד:"שאני הייתי ג'וניור, למדתי את כל הפרויקט מהקוד – פשוט שברתי דברים והבנתי איך המערכת עובדת."

על מה דיברנו הפעם?

  • דוגמאות לבלוקרים ואיך להתמודד איתם בלי להיתקע.
  • החשיבות של לתכנן לפני שקופצים לקוד (ולמה זה קשה כל כך).
  • טעויות נפוצות של מפתחים לא עצמאיים ואיך להימנע מהן.
  • שיטת 1-3-1 להצגת בעיה עם פתרונות. הדרך הכי מרשימה להגיע למנהל.
  • השפעת חוסר ביטחון, לחץ זמן ודחף "רק לכתוב קוד" על איכות העבודה.
  • איך לשלב בין תכנון מעמיק להתנסות בקוד בפועל.
  • כלים מעשיים לשיפור עצמאות: חיפוש חכם, ניתוח קוד, ריבוי מקורות מידע.

------

מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️
https://lotechni.dev

אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

גם הפרקים האלה נייס

  • כמה פעמים שתקתם בקוד ריוויו כי פשוט לא היה לכם נעים מהקולגה? או שקיבלתם LGTM על קוד שבפנים ידעתם שהיה חייב הערות וריפקטור? בפרק הזה אדיר וטל מארחים את חן פלדמן לשיחה בלי פילטרים על המושג שכולם זורקים באוויר אבל מעט מיישמים: "כנות רדיקלית". אנחנו צוללים לפרקטיקה של איך להגיד את האמת המקצועית בלי לצאת מניאקים, מתי חובה לדבר (ומתי לשתוק), ולמה "אמפתיה הרסנית" היא הדרך הכי מהירה להכניס באגים לפרודקשן ולתקוע לעצמכם את הקריירה.רגע אחד זכור במיוחד:"Say what you mean without being mean — לא צריך להיות אכזרי, אבל גם לא לעטוף את האמת בסנדוויץ' של מחמאות עד שהיא פשוט נעלמת."על מה דיברנו הפעם?מטריצת הפידבק שעובדת: איך השילוב בין שבאמת אכפת לכם (Care) לבין הנכונות לאתגר (Challenge) הוא הנוסחה היחידה להעביר ביקורת בלי לייצר אויבים בצוות.הספד לשיטת הסנדוויץ': למה עטיפת הערות טכניות בשבחים מזויפים רק מבלבלת מפתחים אחרים, ואיך לעבור לתקשורת שבאמת מזיזה עניינים.סנדרום האמפתיה ההרסנית: איך עודף "נחמדות" בצוות מוביל למישהו שקם ב-2 בלילה לפתור באג, ולמה להגיד את האמת זה הדבר הכי חברי שאתם יכולים לעשות.חוק הפידבק החם: למה להעיר על הקוד ברגע האמת עובד הרבה יותר טוב מלשמור את הכל בבטן עד לשיחת ה-1on1 בעוד שבועיים.לנהל את הבוס ולשנות תרבות: איך פותחים דברים קשים עם המנהל, איך פרודקטית אחת שינתה את התרבות בגונג, האתר של חן והפודקאסט "סופט סקילס".------מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️https://lotechni.devאנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • אחרי שדיברנו בפרק הקודם על השינוי ברמת המפתח הבודד, הגיע הזמן לעשות זום-אאוט לרמת הארגון. אדיר וטל ממשיכים את הפאנל הסוער עם שירה וינברג הראל ואלון נתיב במיטאפ הלייב ב-Melio. איך נראה יום עבודה בחברה שבה המנהלים כבר לא מסתכלים על הקוד? למה ה-MVP הישן מת ומה מחליף אותו? ואיך לעזאזל עוברים רעיון עבודה כשהבוט הוא זה שנותן לכם ציון?על מה דיברנו הפעם? קיצור מעגלי פידבק: איך עוברים ממסמכי PRD ארוכים לפרוטוטייפים עובדים תוך יום, ואיך זה משנה את הדינמיקה בין הפרודקט לפיתוח. מותו של ה-MVP הקלאסי: למה כבר לא צריך לבנות גלגלים לפני שבונים מכונית, ואיך ה-AI מאפשר לנו להוציא גרסאות אלפה וביתא ללקוחות במהירות שיא. השכבה האנושית (Common Sense): למה למרות הכל, עדיין צריך בן אדם שיחבר את הנקודות העסקיות ויבין איך בני אדם מתנהגים. גיוס ורעיונות עבודה בעידן ה-AI: אלון חושף איך הם בוחנים מפתחים בעזרת בוטים, למה הם מעודדים שימוש ב-AI בתרגילי בית ואיך מזהים "פתיחות מחשבתית" אצל מועמדים. מפתחים כארכיטקטים של קוביות: למה הגדרת האינטרפייסים בין המערכות הפכה למשימה הכי חשובה של המפתח, בעוד שמה שקורה "בתוך הקופסה" כבר פחות מעניין. איך מתחילים? טיפים פרקטיים למפתחים בארגונים "מסורתיים" שרוצים להכניס את גישת ה-AI First - מהשקעה בכלים הכי טובים ועד לתרגול ה"שריר" של כתיבת פרומפטים. ------מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️https://lotechni.devאנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • זה היה פרק לייב במיטאפ של ״לא טכני״ באימג׳ן, היה כל כך כיף! 🎊טל מוסקוביץ' ואדיר קנדל מארחים את הילה אלקיים, Head of Engineering בבנק הדיגיטלי ONE, לשיחה חיונית על החוזקות שיכולות להקפיץ את הקריירה שלך כמפתח/ת. בעולם שבו כולם יודעים לכתוב קוד, הילה חושפת איך מפתחים מצליחים מבדילים את עצמם באמצעות זיהוי והדגשת החוזקות הייחודיות שלהם - מעבר ליכולות הטכניות. בפרק השתתף גם תומר בריסקר, Tech Lead ב-aprilאז על מה דיברנו בפרק?איך לזהות את החוזקות הייחודיות שלך כמפתח/ת (גם אם אתה עדיין לא יודע מהן)איך להפוך את החוזקות שלך ליתרון תחרותי בשוק עבודה רווי מפתחים מוכשריםדרכים מעשיות לתעד הצלחות שיכולות לחשוף את החוזקות שלךטכניקות לשילוב החוזקות שלך בעבודה היומיומית כדי להגדיל את הערך שאתה מביאאיך לזהות מתי אתה תקוע ב"קומפורט זון" ואיך לצאת ממנההדרך לאזן בין פיתוח חוזקות קיימות לעבודה על חולשות מגבילותהפרק הזה מציע כלים פרקטיים שכל מפתח/ת צריכים - במיוחד בתקופה שבה AI מאיים על חלק מהעבודות הטכניות. כפי שהילה מדגישה: "לקחתי את הדברים שאני חזקה בהם לעולמות הטכניים ולקחתי את היכולת שלי לבנות תהליכים למשהו שהוא באמת משרת את החברה".אם אתם מרגישים שאתם "סתם עוד מפתחים" ורוצים להתבלט, או מתקשים להסביר איך הערך שלכם חורג מעבר ליכולות הקידוד - הפרק הזה יכול להיות נקודת מפנה בקריירה שלכם.הילה בלינקדאיןhttps://www.linkedin.com/in/hilaelkayam/מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️https://lotechni.devאנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה.

  • "אי אפשר לתפוס את כל השינויים האלה" - זו התחושה המוכרת לכל מפתח ומפתחת. בפרק הזה טל מוסקוביץ' ואדיר קנדל מתמודדים עם העומס הקוגניטיבי שנוצר מהצורך להישאר מעודכנים בעולם טכנולוגי שמשתנה במהירות מסחררת. אז על מה דיברנו בפרק? מהו עומס קוגניטיבי וכיצד הוא בא לידי ביטוי בעולם הפיתוח? מודל ה-T-Shaped - איך לפתח מומחיות עמוקה לצד ידע רחב? חשיבות ההתמקדות והעמקה בתחום אחד לפני התרחבות דרכים להתמודד עם FOMO (Fear Of Missing Out) בעולם הטכנולוגי חשיבות המנוחה והאיזון בתהליך הלמידה איך להתמודד עם שינויים טכנולוגיים מהירים וכמו שאדיר וטל מסכמים בפרק - "צריך לנוח, צריך ליצור לנו שגרה שאנחנו נחים בה". מקווים שהפרק יעזור לכם להבין איך לבנות קריירה מאוזנת ומספקת בלי להישרף בדרך. תקשיבו, קחו נשימה עמוקה, ותזכרו - לא חייבים לרוץ אחרי כל טרנד חדש! מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️https://lotechni.dev --------- אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

📬 אינסייטים שעולים מהשטח

כל שבועיים — תובנות ממה שקורה סביבנו ואיך זה משפיע עלינו כמפתחים. בלי ספאם, בלי שטויות.