לא טכני ולא במקרה logo

להאזנה בכל האפליקציות

פרק {29} = לייב במיטאפ! איך למצוא ולנצל את החוזקות שלנו עם הילה אלקיים

זה היה פרק לייב במיטאפ של ״לא טכני״ באימג׳ן, היה כל כך כיף! 🎊

טל מוסקוביץ' ואדיר קנדל מארחים את הילה אלקיים, Head of Engineering בבנק הדיגיטלי ONE, לשיחה חיונית על החוזקות שיכולות להקפיץ את הקריירה שלך כמפתח/ת. בעולם שבו כולם יודעים לכתוב קוד, הילה חושפת איך מפתחים מצליחים מבדילים את עצמם באמצעות זיהוי והדגשת החוזקות הייחודיות שלהם - מעבר ליכולות הטכניות. בפרק השתתף גם תומר בריסקר, Tech Lead ב-april

אז על מה דיברנו בפרק?

  • איך לזהות את החוזקות הייחודיות שלך כמפתח/ת (גם אם אתה עדיין לא יודע מהן)
  • איך להפוך את החוזקות שלך ליתרון תחרותי בשוק עבודה רווי מפתחים מוכשרים
  • דרכים מעשיות לתעד הצלחות שיכולות לחשוף את החוזקות שלך
  • טכניקות לשילוב החוזקות שלך בעבודה היומיומית כדי להגדיל את הערך שאתה מביא
  • איך לזהות מתי אתה תקוע ב"קומפורט זון" ואיך לצאת ממנה
  • הדרך לאזן בין פיתוח חוזקות קיימות לעבודה על חולשות מגבילות

הפרק הזה מציע כלים פרקטיים שכל מפתח/ת צריכים - במיוחד בתקופה שבה AI מאיים על חלק מהעבודות הטכניות. כפי שהילה מדגישה: "לקחתי את הדברים שאני חזקה בהם לעולמות הטכניים ולקחתי את היכולת שלי לבנות תהליכים למשהו שהוא באמת משרת את החברה".

אם אתם מרגישים שאתם "סתם עוד מפתחים" ורוצים להתבלט, או מתקשים להסביר איך הערך שלכם חורג מעבר ליכולות הקידוד - הפרק הזה יכול להיות נקודת מפנה בקריירה שלכם.

הילה בלינקדאין
https://www.linkedin.com/in/hilaelkayam/

מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️
https://lotechni.dev

אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה.

גם הפרקים האלה נייס

  • הפיד שלכם מלא בפוסטים גנריים של AI? אתם שולחים קורות חיים למשרות עם 700 מועמדים ומרגישים שאתם זורקים נייר ברוח? בפרק הזה אדיר וטל מארחים את דניאל דיין, מומחה נטוורקינג ומיתוג מעסיק (והאיש שיודע איך לנצח את האלגוריתם), לשיחה כנה על המקום של לינקדאין בקריירה של מפתחים כיום. דניאל עושה לנו חשבון נפש: האם יצירת תוכן היא הדרך היחידה למצוא עבודה? איך בונים "כרטיס ביקור דיגיטלי" שעובד בשבילכם גם כשאתם ישנים? ולמה דווקא הקשרים החלשים שלכם הם אלו שיביאו לכם את הג'וב הבא?על מה דיברנו הפעם? המציאות של 2025: למה למרות העומס וה-AI, לינקדאין היא עדיין מנוע הגיוס המרכזי בהייטק הישראלי. תוכן מול קשרים: למה יצירת תוכן היא רק כלי אחד בתוך מכלול של נטוורקינג, ואיך אפשר להשפיע גם בלי לכתוב פוסטים ויראליים כל יום. פרדוקס התואר: האם בוגרי טכניון צריכים לינקדאין? (ספוילר: כולם צריכים כרטיס ביקור דיגיטלי, אבל הדרך של כל אחד שונה). חוק "הקשרים החלשים": למה הבחור שפגשתם פעם אחת במיטאפ יכול לעזור לכם יותר מהחבר הכי טוב מהצבא. אלגוריתם האותנטיות: איך לנקות את הפיד מרעשים פוליטיים וג'אנק, ואיך לגרום לאנשים הנכונים לראות אתכם (רמז: תגובה איכותית שווה לפעמים יותר מפוסט). זהירות, פייק: איך לזהות מנטורים בשקל ואיך לבדוק באמת עם מי כדאי להתייעץ לפני שעושים שינוי בקריירה. טיפ הזהב לסטודנטים וג'וניורים: מתי באמת צריך לפתוח פרופיל ואיך בונים רשת קשרים שלוש שנים לפני שצריך אותה. ------ מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️https://lotechni.dev אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • בפרק הזה אדיר קנדל וטל מוסקוביץ' מארחים את גיל פינק לשיחה על עולם העצמאות (פרילנסריות) כמפתח תוכנה ועל המעבר משכיר לעצמאי. גיל הוא מומחה לפיתוח ווב, Web Technologies GDE, מרצה בינלאומי והמנכ"ל של חברת sparXys. אז על מה דיברנו בפרק? - ההחלטה להפוך לעצמאי: מה הוביל את גיל לעשות את המעבר הזה? - ההבדלים בין עבודה כשכיר לעבודה כעצמאי: יתרונות וחסרונות. - איך מתכננים את המעבר לעצמאות מבחינה כלכלית ופיננסית? - איך לבנות מיתוג אישי ולשווק את עצמך כעצמאי? - איך לנהל את הזמן ולאזן בין עבודה לחיים אישיים? - האם כדאי לג'וניורים להתחיל כעצמאים או שכירים? - למה חשוב לצבור ניסיון ולהבין תהליכי עבודה לפני המעבר לעצמאות? - איך להתנהל נכון כעצמאי ולבנות עסק מצליח? - החשיבות של יצירת רשת קשרים מקצועית, מיתוג אישי והשתתפות בכנסים ומיטאפים. הפרק מתאים לכל מי שמתלבט אם להפוך לעצמאי כמפתח ורוצה להבין את היתרונות והחסרונות שבכך, אבל אנחנו חושבים שגם שכירים ילמדו רבות, מכיוון שכלים מעולם העסקים יכולים לעזור בשוק תחרותי גם כשכירים. - פרק פודקאסט נהדר שמעמיק על הסוגייה הפיננסית: ראיית חשבון/עוסק פטור-מורשה/מע״מ/מס הכנסה צרו קשר עם גיל פינק: לינקדאין: https://www.linkedin.com/in/gilfink פייסבוק: https://www.facebook.com/finkgil טוויטר: https://x.com/gilfink מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://lotechni.dev⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ --------- אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • טל מוסקוביץ׳ ואדיר קנדל מארחים בפרק ה 6 של לא טכני ולא במקרה את אתי אביטל כדי לדבר על סטוריטלינג למפתחים. מאז ומעולם בני האדם העבירו מסרים דרך סיפורים, בסופו של דבר לסיפור יש יכולת לגעת ברגש אצל אחרים וככה גם לעזור למספרי הסיפורים לשכנע, להוביל ולשנות דעה. על מה דיברנו הפעם? מה זה סטוריטלינג? איפה סטוריטלינג נכנס בעולם של מפתחים? למה זה הולך קשה למפתחים? איך מפתח ג׳וניור יכול להשתמש בזה? איך מפתחים שרוצים להתקדם בקריירה יכולים לעשות בזה שימוש? איך מפתחים עצמאיים יכולים להשתמש בזה לשיווק? איך ה headline בלינקדאין יכול לשפר או אולי להזיק לכם? איך לתקשר עם Product? האם חייב מילים כדי לספר סיפור טוב? מה הקשר בין דיבאגינג דאק לסטוריטלינג? והשאלה אולי הכי חשובה, מי קיבל הכי הרבה כיפים מאתי וניצח בתחרות? הלינקדאין של אתי https://www.linkedin.com/in/eti-avital-mogen הלינקטרי של אתי https://linktr.ee/eti.storytelling.academy היוטיוב של אתי https://youtube.com/@Eti.Avital.Storytelling הספוטיפיי של אתי https://open.spotify.com/playlist/0VWb96mzITJeRXyT5WqAIx מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ 👇 ⁠⁠⁠⁠⁠https://lotechni.dev⁠⁠⁠ __ אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • הרבה מפתחים לא בהכרח מכירים את אפשרויות העומדות לבחירתם כשזה נוגע בהתפתחות מקצועית. אחרי שהנושא עלה בקהילה של ״לא טכני ולא במקרה״ החלטנו להרים את הכפפה וליצור פרק שמפרק את נושא הגדילה בסולם ה IC. בפרק 7 אדיר וטל מארחים את הילה פוקס כדי להבין ממקור ראשון לאן מפתחים יכולים לצמוח? רמז: יש עוד שלבים אחרי סיניור. על מה דיברנו הפעם? מה זה Individual Contributor (IC)? מה גרם לך להבין ש IC זה הכיוון שלך? להיות IC זה לא בהכרח אומר תרומה בקוד מה זה Go to person? האם IC צריכים לדעת לתקשר בצוות? מה המדדים להתקדמות בסולם ה ICs? האם זה נכון לסטות למסלול ניהולי בשביל העלאת שכר? רשימת לינקים: פרופיל לינקדאין של הילה - https://www.linkedin.com/in/hila-fox-915659b9 תיעוד תהליך חיפוש העבודה של הילה - https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7157266056611311616 איך להפוך ל go to person? https://www.youtube.com/watch?v=FSN2b2Lqw0o מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ 👇 ⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://lotechni.dev⁠⁠⁠⁠ __ אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

📬 אינסייטים שעולים מהשטח

כל שבועיים — תובנות ממה שקורה סביבנו ואיך זה משפיע עלינו כמפתחים. בלי ספאם, בלי שטויות.