לא טכני ולא במקרה logo

להאזנה בכל האפליקציות

פרק {36} - ככה חושבים ארכיטקטים עם דניאל כידון

בפרק מיוחד ומעמיק אנחנו צוללים יחד עם דניאל כידון ("קיד") מנהל גילדה באניבוק לשיחה על איך באמת חושבים ארכיטקטים. מה ההבדל בין טייטל רשמי למיינדסט, איך נראה היומיום של ארכיטקט, ומהם האתגרים בשכנוע צוותים ובתכנון קדימה בלי ליפול ל-over engineering. דניאל משתף מניסיון אישי בעבודה עם צוותים, באיך הופכים את הארכיטקטורה מתרשים על הלוח למציאות ובאיזה אופן סופט-סקילס משפיעים לא פחות מהיכולות הטכניות. "האומנות של ארכיטקטורה היא לא למצוא את הפתרון הכי טוב טכנולוגית – אלא את הפתרון הכי נכון לארגון שלך."

על מה דיברנו הפעם?

  • למה התכנסנו - איך נולד הפרק מסקר בקהילה ומה באמת מעניין אנשים לשמוע על ארכיטקטים
  • סיפור הדרך של דניאל כידון מהדבופס ועד גילדת הבקנד באניבוק
  • מה זה בכלל "ארכיטקט"? האם זה טייטל, מיינדסט או שיטת עבודה
  • איך נראה יום-יום של ארכיטקט - בין ציור ריבועים וחצים לבין שיחות עם מפתחים
  • דוגמאות מהחיים: "הכנה למזגן", חוב טכני ו-tradeoffs בין פתרון מהיר לפתרון עתידי
  • שיתוף ידע, תהליכים ו-engineering principles באניבוק
  • איך לשכנע צוותים ולבנות פתרון ביחד במקום להנחית החלטות מלמעלה
  • החשיבות של סופט-סקילס, הקשבה, אמפתיה ושיתוף פעולה בתפקיד ארכיטקט
  • חיבור בין חשיבה ארכיטקטונית לחיים האישיים - תכנון קדימה, פאזל וגמישות

-----

מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️
https://lotechni.dev

אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

גם הפרקים האלה נייס

  • אחרי שדיברנו בפרק הקודם על השינוי ברמת המפתח הבודד, הגיע הזמן לעשות זום-אאוט לרמת הארגון. אדיר וטל ממשיכים את הפאנל הסוער עם שירה וינברג הראל ואלון נתיב במיטאפ הלייב ב-Melio. איך נראה יום עבודה בחברה שבה המנהלים כבר לא מסתכלים על הקוד? למה ה-MVP הישן מת ומה מחליף אותו? ואיך לעזאזל עוברים רעיון עבודה כשהבוט הוא זה שנותן לכם ציון?על מה דיברנו הפעם? קיצור מעגלי פידבק: איך עוברים ממסמכי PRD ארוכים לפרוטוטייפים עובדים תוך יום, ואיך זה משנה את הדינמיקה בין הפרודקט לפיתוח. מותו של ה-MVP הקלאסי: למה כבר לא צריך לבנות גלגלים לפני שבונים מכונית, ואיך ה-AI מאפשר לנו להוציא גרסאות אלפה וביתא ללקוחות במהירות שיא. השכבה האנושית (Common Sense): למה למרות הכל, עדיין צריך בן אדם שיחבר את הנקודות העסקיות ויבין איך בני אדם מתנהגים. גיוס ורעיונות עבודה בעידן ה-AI: אלון חושף איך הם בוחנים מפתחים בעזרת בוטים, למה הם מעודדים שימוש ב-AI בתרגילי בית ואיך מזהים "פתיחות מחשבתית" אצל מועמדים. מפתחים כארכיטקטים של קוביות: למה הגדרת האינטרפייסים בין המערכות הפכה למשימה הכי חשובה של המפתח, בעוד שמה שקורה "בתוך הקופסה" כבר פחות מעניין. איך מתחילים? טיפים פרקטיים למפתחים בארגונים "מסורתיים" שרוצים להכניס את גישת ה-AI First - מהשקעה בכלים הכי טובים ועד לתרגול ה"שריר" של כתיבת פרומפטים. ------מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️https://lotechni.devאנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • בפרק הזה של "לא טכני ולא במקרה", טל מוסקוביץ׳ ואדיר קנדל צוללים לעומק אחד הכישורים הכי קריטיים למפתחים - עצמאות בעבודה. דרך שיחה אותנטית, משעשעת ועמוקה, הם מדברים על מה זה בכלל אומר להיות מפתח עצמאי, למה זה לא בהכרח אומר לעבוד לבד, ואיך מחברים בין יכולת אישית להתקדם במשימות לבין שיתוף פעולה חכם עם אחרים. הם משתפים בחוויות אישיות, דוגמאות מהשטח, וכלים פרקטיים לפיתוח החשיבה העצמאית - כמו שיטת 1-3-1, נבירה בקוד, וניהול תקשורת עם מנהלי מוצר. זה פרק שכל מפתח בתחילת הדרך (וגם הלאה) פשוט חייב לשמוע.רגע אחד זכור במיוחד:"שאני הייתי ג'וניור, למדתי את כל הפרויקט מהקוד – פשוט שברתי דברים והבנתי איך המערכת עובדת."על מה דיברנו הפעם?דוגמאות לבלוקרים ואיך להתמודד איתם בלי להיתקע.החשיבות של לתכנן לפני שקופצים לקוד (ולמה זה קשה כל כך).טעויות נפוצות של מפתחים לא עצמאיים ואיך להימנע מהן.שיטת 1-3-1 להצגת בעיה עם פתרונות. הדרך הכי מרשימה להגיע למנהל.השפעת חוסר ביטחון, לחץ זמן ודחף "רק לכתוב קוד" על איכות העבודה.איך לשלב בין תכנון מעמיק להתנסות בקוד בפועל.כלים מעשיים לשיפור עצמאות: חיפוש חכם, ניתוח קוד, ריבוי מקורות מידע.------מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️https://lotechni.devאנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • פרק 5 עוסק ביכולת מאוד חשובה שעדיין חסרה להרבה מפתחים ומפתחות. הצטרפו לטל מוסקוביץ׳ ואדיר קנדל שינסו לבאר את היכולת שנקראית ״פרואקטיביות״ ולמה היא כל כך קריטית? על מה דיברנו הפעם? - מה זה אומר להיות פרואקטיבי ואיך זה שונה מלהיות ריאקטיבי? - מה אני צריך לעשות כדי להכניס פרואקטיביות לחיים שלי? - למה חשוב להיות פרואקטיבי ואיך זה בא לידי ביטוי בעולם ההייטק? 👈 מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטספ ⁠⁠⁠⁠https://lotechni.dev⁠⁠ __ אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • בפרק הזה אדיר קנדל משתף את התובנות והניסיון שלו כראש צוות, בשיחה עם יהונתן אלפסי. אדיר שיתף מניסיונו על איך להתקדם בקריירה, איך להתמודד עם אתגרים ואיך ליצור הזדמנויות מקצועיות. אז על מה דיברנו בפרק? - המסע של אדיר מהתחלת הדרך ועד להיותו ראש צוות בסטארטאפ. - האתגרים הטכנולוגיים והפערים בין הלמידה בבוטקאמפ לבין דרישות השוק. - איך להתמודד עם עומס קוגניטיבי וברנאאוט. - טיפים לכתיבת קורות חיים והכנה לרעיונות עבודה. - הדגשים על יצירת ערך אמיתי בתוכן מקצועי. - החשיבות של תקשורת, שיתוף פעולה ולקיחת אחריות בצוות. מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://lotechni.dev⁠⁠⁠⁠⁠⁠ יש לנו מיטאפ ב4/9 - כל הפרטים בקהילה! --------- אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

📬 אינסייטים שעולים מהשטח

כל שבועיים — תובנות ממה שקורה סביבנו ואיך זה משפיע עלינו כמפתחים. בלי ספאם, בלי שטויות.