מה קורה כשמנהל פיתוח עם 12 שנות ניסיון, שלוש בנות ואישה בהריון מגיע לקצה? אדיר עזב הכל, פתח סוכנות ייעוץ ופיתוח תוכנה, ומאז החיים שלו נראים אחרת לגמרי.בפרק השני של "לא פורמלי" - אדיר יושב סולו מול מצלמה, מספר את הסיפור האישי: מהתחושה שהוא מתחרה מול מפתחים עם Unfair Advantage וללא הגבלות מבית, דרך ההחלטה לצאת לדרך עצמאית, ועד לניהול פיננסי, תמחור, ומה עושים כשהמלחמה תוקעת אותך לחודשיים בבית.ואז פתחנו את המיקרופונים לקהילה - שיחה אמיתית עם דימה, שמואל, רותם ועוד על איך משיגים לקוח ראשון, למה אסור לתמחר נמוך מדי, ואיך יודעים אם זה הזמן.רגע אחד זכור במיוחד:"שכיר זה לא שווה וודאות. אם מסתכלים על התקופה האחרונה - אלפי מפתחים מפוטרים בהייטק הישראלי. השאלה היא האם באמת יש ודאות בלהיות שכיר?"על מה דיברנו הפעם?(00:00) הסיפור האישי של אדיר12 שנה בהייטק, 3 בנות, מעבר דירה, ואישה בהריון והמקום האחרון שדרש ממנו יותר ממה שיכל לתת(05:30) רגע השברהתחושה שאתה מתחרה עם אנשים שיש להם Unfair Advantage עליך(07:00) ההחלטה - לפתוח סוכנות פיתוח תוכנהאיך אדיר בנה את המודל: 70% משרה ללקוח אחד, 30% לבנות את העסק(09:00) עבודה מהבית שינתה הכלרימוט, גמישות, לאסוף את הבנות מהגן - למה החופש הזה ממכר(10:30) "אין ודאות גם בשכירות"אלפי פיטורים בהייטק - האם באמת שכיר זה בטוח?(12:00) המינוסים של עצמאותשיווק, מכירות, ניהול זמן, תזרים מזומנים - מה שלא מספרים לך(14:00) מלחמה ומשבריםחודשיים בבית בלי מסגרות, 3 ילדות קטנות - איך שורדים מנטלית וכלכלית?(16:00) איך משיגים לקוח ראשון"הלקוח הראשון שלי הגיע Inbound - מהקהילה והנטוורק"(18:00) נטוורקינג למי שאין לולעבוד מ-co-working, סטארטאפים, בית קפה(20:00) מלכודת התמחורלמה לתמחר נמוך זו הטעות הכי גדולה של פרילנסרים מתחילים(22:00) חישוב מחיר נכוןהנוסחה: משכורת ברוטו × 1.3 ÷ 182 שעות = מחיר השעה המינימלי(25:00) ניהול פיננסיפנסיה, ביטוח לאומי, קרן חירום - איך משחקים עם ההפרשות(28:00) ניהול סיכונים - כמה לקוחות?למה דווקא כפרילנסר יש לך יתרון על פני שכיר בניהול סיכונים(33:00) פרילנס כלייפסטיילדימה: 1000 שעות בשנה, פי 4 משכר שכיר, וחופשות בין לקוחות(38:00) החוויה של טל מוסקוביץ׳ כפרילנסר וכשכירשנה של פרילנס - תחושת חוסר שייכות, אבל המון למידה(42:00) מתי עוזבים?קודם להשיג לקוח או קודם לקפוץ?(45:00) טיפ הזהב - אל תעזבו בלי ביטחוןקרן חירום, דמי אבטלה, או אפילו להישאר אצל המעסיק הנוכחי כפרילנסר------מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️https://lotechni.devאנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה