לא טכני ולא במקרה logo

להאזנה בכל האפליקציות

פרק {4} = פרוייקטים אישיים - הטוב, הרע, והמכוער

מה אתם חושבים על פרויקטים אישיים?

בפרק 4 אדיר קנדל וטל מוסקוביץ׳ מנסים להציג לנו כמה זוויות על הנושא השנוי במחלוקת הזה.

הנה כמה שאלות שניסינו לענות עליהן הפעם:

  • למה בכלל מפתחים עושים פרויקטים אישיים?
  • איך נכון לבחור נושא לפרויקט אישי?
  • כמה פרויקטים בכלל צריך?
  • איך בוחרים את הכלים שישמשו אותנו בפרויקט?
  • טל טוען שפרויקט אישי נועד לשנות את העולם, מה זה אומר?
  • הזכרנו כמה פרויקטים אישיים של ישראלים שמנסים לשנות את העולם כמו Remult ו- Vest.js.

👈 מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטספ
https://lotechni.dev

-----------

אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

גם הפרקים האלה נייס

  • הרבה מפתחים לא בהכרח מכירים את אפשרויות העומדות לבחירתם כשזה נוגע בהתפתחות מקצועית. אחרי שהנושא עלה בקהילה של ״לא טכני ולא במקרה״ החלטנו להרים את הכפפה וליצור פרק שמפרק את נושא הגדילה בסולם ה IC. בפרק 7 אדיר וטל מארחים את הילה פוקס כדי להבין ממקור ראשון לאן מפתחים יכולים לצמוח? רמז: יש עוד שלבים אחרי סיניור. על מה דיברנו הפעם? מה זה Individual Contributor (IC)? מה גרם לך להבין ש IC זה הכיוון שלך? להיות IC זה לא בהכרח אומר תרומה בקוד מה זה Go to person? האם IC צריכים לדעת לתקשר בצוות? מה המדדים להתקדמות בסולם ה ICs? האם זה נכון לסטות למסלול ניהולי בשביל העלאת שכר? רשימת לינקים: פרופיל לינקדאין של הילה - https://www.linkedin.com/in/hila-fox-915659b9 תיעוד תהליך חיפוש העבודה של הילה - https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7157266056611311616 איך להפוך ל go to person? https://www.youtube.com/watch?v=FSN2b2Lqw0o מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ 👇 ⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://lotechni.dev⁠⁠⁠⁠ __ אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • מה קורה כשמנהל פיתוח עם 12 שנות ניסיון, שלוש בנות ואישה בהריון מגיע לקצה? אדיר עזב הכל, פתח סוכנות ייעוץ ופיתוח תוכנה, ומאז החיים שלו נראים אחרת לגמרי.בפרק השני של "לא פורמלי" - אדיר יושב סולו מול מצלמה, מספר את הסיפור האישי: מהתחושה שהוא מתחרה מול מפתחים עם Unfair Advantage וללא הגבלות מבית, דרך ההחלטה לצאת לדרך עצמאית, ועד לניהול פיננסי, תמחור, ומה עושים כשהמלחמה תוקעת אותך לחודשיים בבית.ואז פתחנו את המיקרופונים לקהילה - שיחה אמיתית עם דימה, שמואל, רותם ועוד על איך משיגים לקוח ראשון, למה אסור לתמחר נמוך מדי, ואיך יודעים אם זה הזמן.רגע אחד זכור במיוחד:"שכיר זה לא שווה וודאות. אם מסתכלים על התקופה האחרונה - אלפי מפתחים מפוטרים בהייטק הישראלי. השאלה היא האם באמת יש ודאות בלהיות שכיר?"על מה דיברנו הפעם?(00:00) הסיפור האישי של אדיר12 שנה בהייטק, 3 בנות, מעבר דירה, ואישה בהריון והמקום האחרון שדרש ממנו יותר ממה שיכל לתת(05:30) רגע השברהתחושה שאתה מתחרה עם אנשים שיש להם Unfair Advantage עליך(07:00) ההחלטה - לפתוח סוכנות פיתוח תוכנהאיך אדיר בנה את המודל: 70% משרה ללקוח אחד, 30% לבנות את העסק(09:00) עבודה מהבית שינתה הכלרימוט, גמישות, לאסוף את הבנות מהגן - למה החופש הזה ממכר(10:30) "אין ודאות גם בשכירות"אלפי פיטורים בהייטק - האם באמת שכיר זה בטוח?(12:00) המינוסים של עצמאותשיווק, מכירות, ניהול זמן, תזרים מזומנים - מה שלא מספרים לך(14:00) מלחמה ומשבריםחודשיים בבית בלי מסגרות, 3 ילדות קטנות - איך שורדים מנטלית וכלכלית?(16:00) איך משיגים לקוח ראשון"הלקוח הראשון שלי הגיע Inbound - מהקהילה והנטוורק"(18:00) נטוורקינג למי שאין לולעבוד מ-co-working, סטארטאפים, בית קפה(20:00) מלכודת התמחורלמה לתמחר נמוך זו הטעות הכי גדולה של פרילנסרים מתחילים(22:00) חישוב מחיר נכוןהנוסחה: משכורת ברוטו × 1.3 ÷ 182 שעות = מחיר השעה המינימלי(25:00) ניהול פיננסיפנסיה, ביטוח לאומי, קרן חירום - איך משחקים עם ההפרשות(28:00) ניהול סיכונים - כמה לקוחות?למה דווקא כפרילנסר יש לך יתרון על פני שכיר בניהול סיכונים(33:00) פרילנס כלייפסטיילדימה: 1000 שעות בשנה, פי 4 משכר שכיר, וחופשות בין לקוחות(38:00) החוויה של טל מוסקוביץ׳ כפרילנסר וכשכירשנה של פרילנס - תחושת חוסר שייכות, אבל המון למידה(42:00) מתי עוזבים?קודם להשיג לקוח או קודם לקפוץ?(45:00) טיפ הזהב - אל תעזבו בלי ביטחוןקרן חירום, דמי אבטלה, או אפילו להישאר אצל המעסיק הנוכחי כפרילנסר------מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️https://lotechni.devאנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • בפרק הזה טל מוסקוביץ' ואדיר קנדל מארחים את אמיר בן ארי, מחבר סדרת הספרים "הנזיר שמכר את השרת שלו" וארכיטקט בכיר עם ניסיון עשיר בתעשיית ההייטק, לשיחה מרתקת על מעברים בקריירה - במיוחד על המעבר מניהול חזרה לתפקידי פיתוח. אז על מה דיברנו בפרק? הסיבות למעבר לתפקידי ניהול והאתגרים שבדרך למה וכיצד לחזור מניהול לתפקידי פיתוח (IC - Individual Contributor) איך להתמודד עם החששות והדעות הקדומות סביב מעברים בקריירה חשיבות ההשקעה באנשים גם בתפקידי IC איך לשמור על רלוונטיות טכנית גם בתפקידי ניהול הדרך הנכונה להציג מעברי קריירה בראיונות עבודה חשיבות העצירה והרפלקציה על הקריירה איך לזהות מה באמת מתאים לנו מקצועית טיפים לניהול קריירה מושכל ולקבלת החלטות מקצועיות החשיבות של אותנטיות ושקיפות במעברים מקצועיים הפרק הזה חיוני לכל מי שמתלבט לגבי המסלול המקצועי שלו, או שוקל מעבר בין תפקידי ניהול ופיתוח! תמצאו כאן תובנות עמוקות מניסיונו העשיר של אמיר, וטיפים פרקטיים שיעזרו לכם לקבל החלטות מקצועיות מושכלות יותר. אין דרך אחת נכונה, העיקר שהיא מתאימה לכם! מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️https://lotechni.dev --------- אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • מה זה באמת אומר לעשות נטוורקינג? רוב המפתחים חושבים שזה להגיע למיטאפ עם טאג שם ולחפש עבודה. אבל מה אם נגיד לכם שאנשים שמנהלים את הקריירה שלהם הכי טוב, כמעט לא מחפשים עבודה בכלל?ניר שטיין הגיע אלינו לספר איך הוא הפך נטוורקינג מז'אנר מפחיד לכלי הכי אסטרטגי בקריירה. VP R&D ב-Gardoc, מייסד לשעבר, מחבר ספר, והאיש שמארגן אירועים בלי אג'נדה.דיברנו על תשע דרכים ליצור קשרים, גילינו את "חוק שני החיבורים", והבנו שנטוורקינג זה לא מה שחשבתם.רגע אחד זכור במיוחד:"במפגשים האלה לפעמים גיליתי שרק אחרי שנתיים וחצי דברים פתאום הבשילו בין אורחים. צריך להתחיל עם נטוורקינג כבר עכשיו כדי שזה יהיה חם כשתצטרכו את זה"על מה דיברנו הפעם?(00:00) פתיחה - התרמית של אדירהתרמית של אדיר על טל עם כנס React Next.(06:40) ברוך הבא - ניר שטייןמארגן אירועי הנטוורקינג הכי מיוחדים בתעשייה.(12:00) איך ניר התחילמבישול עם חברים במטבח לאירועים עם ראפרים ומנטליסטים.(17:00) למה נטוורקינג?90% טראסט. טל קיבל עבודה דרך וואטסאפ, אדיר מגייס דרך המלצות.(20:00) 9 דרכים להכיר אנשיםלינקדין, FNF, אירועים, קהילות, תוכן, והדרך המועדפת: למנף נטוורק קיים.(24:00) אפליקצית EngageMeet במיטאפים של לא טכנידיסרפשן למודל המיטאפים המסורתי.(27:00) קהילות = סופר-פאוורבסיס משותף יוצר קשרים חזקים יותר.(32:00) זהות וקשריםאת מי אתה מביא סביבך? זה משקף מי אתה.(38:00) חוק שני החיבוריםבקש 2 שמות ספציפיים. לא "תחשוב על זה".(43:00) פגישות קפהאיך עושים את זה נכון - לפני, במהלך ואחרי.(50:00) טעויות נפוצותלמה מפתחים נכשלים בנטוורקינג.(60:00) עשה ואל תעשהאיך להציג את עצמך - קצר בכנסים, אישי בקפה.(65:00) קראטה, AI וסגירהניר מתגלה כחגורה שחורה, בינה מלאכותית, ותודה לגוגל פור סטארטאפס.להרשמה למיטאפ ב-8.7!! ⁠https://luma.com/50q7pkrm⁠ 🎊הצטרפו לקהילה שלנו:https://lotechni.devאהבתם? ❤️ אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים.נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונותחדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה#נטוורקינג #פודקאסט #מפתחים #קריירה_בהייטק #רשת_קשרים #לא_טכני_ולא_במקרה #נירשטיין #כוח_והשפעה

📬 אינסייטים שעולים מהשטח

כל שבועיים — תובנות ממה שקורה סביבנו ואיך זה משפיע עלינו כמפתחים. בלי ספאם, בלי שטויות.