לא טכני ולא במקרה logo

להאזנה בכל האפליקציות

פרק {20} = מניהול לפיתוח ובחזרה - על מעברים בקריירה עם אמיר בן ארי

בפרק הזה טל מוסקוביץ' ואדיר קנדל מארחים את אמיר בן ארי, מחבר סדרת הספרים "הנזיר שמכר את השרת שלו" וארכיטקט בכיר עם ניסיון עשיר בתעשיית ההייטק, לשיחה מרתקת על מעברים בקריירה - במיוחד על המעבר מניהול חזרה לתפקידי פיתוח.

אז על מה דיברנו בפרק?

  • הסיבות למעבר לתפקידי ניהול והאתגרים שבדרך
  • למה וכיצד לחזור מניהול לתפקידי פיתוח (IC - Individual Contributor)
  • איך להתמודד עם החששות והדעות הקדומות סביב מעברים בקריירה
  • חשיבות ההשקעה באנשים גם בתפקידי IC
  • איך לשמור על רלוונטיות טכנית גם בתפקידי ניהול
  • הדרך הנכונה להציג מעברי קריירה בראיונות עבודה
  • חשיבות העצירה והרפלקציה על הקריירה
  • איך לזהות מה באמת מתאים לנו מקצועית
  • טיפים לניהול קריירה מושכל ולקבלת החלטות מקצועיות
  • החשיבות של אותנטיות ושקיפות במעברים מקצועיים

הפרק הזה חיוני לכל מי שמתלבט לגבי המסלול המקצועי שלו, או שוקל מעבר בין תפקידי ניהול ופיתוח! תמצאו כאן תובנות עמוקות מניסיונו העשיר של אמיר, וטיפים פרקטיים שיעזרו לכם לקבל החלטות מקצועיות מושכלות יותר. אין דרך אחת נכונה, העיקר שהיא מתאימה לכם!

מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️
https://lotechni.dev

---------

אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

גם הפרקים האלה נייס

  • בפרק הזה של "לא טכני ולא במקרה", טל מוסקוביץ׳ ואדיר קנדל צוללים לעומק אחד הכישורים הכי קריטיים למפתחים - עצמאות בעבודה. דרך שיחה אותנטית, משעשעת ועמוקה, הם מדברים על מה זה בכלל אומר להיות מפתח עצמאי, למה זה לא בהכרח אומר לעבוד לבד, ואיך מחברים בין יכולת אישית להתקדם במשימות לבין שיתוף פעולה חכם עם אחרים. הם משתפים בחוויות אישיות, דוגמאות מהשטח, וכלים פרקטיים לפיתוח החשיבה העצמאית - כמו שיטת 1-3-1, נבירה בקוד, וניהול תקשורת עם מנהלי מוצר. זה פרק שכל מפתח בתחילת הדרך (וגם הלאה) פשוט חייב לשמוע.רגע אחד זכור במיוחד:"שאני הייתי ג'וניור, למדתי את כל הפרויקט מהקוד – פשוט שברתי דברים והבנתי איך המערכת עובדת."על מה דיברנו הפעם?דוגמאות לבלוקרים ואיך להתמודד איתם בלי להיתקע.החשיבות של לתכנן לפני שקופצים לקוד (ולמה זה קשה כל כך).טעויות נפוצות של מפתחים לא עצמאיים ואיך להימנע מהן.שיטת 1-3-1 להצגת בעיה עם פתרונות. הדרך הכי מרשימה להגיע למנהל.השפעת חוסר ביטחון, לחץ זמן ודחף "רק לכתוב קוד" על איכות העבודה.איך לשלב בין תכנון מעמיק להתנסות בקוד בפועל.כלים מעשיים לשיפור עצמאות: חיפוש חכם, ניתוח קוד, ריבוי מקורות מידע.------מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️https://lotechni.devאנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • בפרק הזה אדיר וטל מארחים את עמיחי אבן חן, אלוף אירופה לשעבר בדיבייט ומנהל מוצר במאנדיי, לשיחה סוחפת על איך להשתמש בכישורי שכנוע, הקשבה והבנה כדי להשפיע על כל הארגון גם מפוזיציה של מפתח. ״המטרה של דיבייט אמיתי היא לא לנצח מישהו אחר, אלא להגיע יחד למסקנה הכי טובה שאפשר״. עמיחי מפרק את עולם הדיבייט לפרקטיקות שכל מפתח יכול לקחת לעבודה היומיומית: איך לנהל קוד ריוויו בלי להתפוצץ, איך להוביל דיון עם פרודקט בלי להתבצר, ואיך בכלל לנסח טיעון שמקשיבים לו. אז על מה דיברנו בפרק?איך שיחה טובה מתחילה בהבנה אמיתית של הבעיה, לפני שמדברים על פתרונותלמה שכנוע אמיתי מתחיל בהבנה של מה חשוב לצד השניטעויות נפוצות בדיונים בין מפתחים, מנהלי מוצר ומעצבים - ואיך להימנע מהןהכלים של דיבייט שיכולים להפוך אותך למוביל מקצועי, גם בלי תפקיד ניהוליתרגול חי באולפן - טל ועמיחי מתווכחים כמו דיבייטרים על דפלוי מהיר מול תהליך מסודרפרק מלא בתובנות שיגרמו לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם כותבים "לא מסכים" בתגובה לקולגה: ״רוב הדיונים בטק לא נובעים מחוסר הסכמה - אלא מחוסר הבנה על מה בכלל מדברים״. שיחה מצחיקה, כנה וחדה שתגרום לכם לדבר טוב יותר, לעבוד חכם יותר, ולנהל פחות ריבים ויותר דיאלוגים אמיתיים בצוות. 🎧 מוזמנים להאזין ולהצטרף לקהילה שלנו באתר: https://lotechni.dev⭐️ אהבתם את הפרק? דרגו אותנו ב-5 כוכבים כדי שמפתחים נוספים יגלו אותו.

  • בפרק הזה טל מוסקוביץ' ואדיר קנדל מארחים את אביתר אלוש, מהנדס במטא, מרצה, משורר קוד, בעלים של חתול ותורם פעיל לאופן סורס, לשיחה מעמיקה על למידה אפקטיבית בעולם הפיתוח. אביתר, שהגיע לתעשייה בדרך לא שגרתית וללא השכלה פורמלית, חולק תובנות מניסיונו העשיר על איך ללמוד נכון ולהישאר רלוונטי בתעשייה המשתנה במהירות. אז על מה דיברנו בפרק? למה הדרך המסורתית ללמידה לא תמיד עובדת בעולם הפיתוח איך ללמוד דרך התנסות מעשית ופרויקטים חשיבות הסקרנות והמוכנות להתמודד עם אתגרים איך לזהות ולהשלים פערי ידע הדרך הנכונה להשתמש ב-AI ככלי עזר ללמידה חשיבות הסביבה והקהילה בתהליך הלמידה מודל ה-T-Shaped לפיתוח מקצועי איך להתמודד עם תחושת ה-Impostor Syndrome כמו שאביתר מסכם בפרק: "למידה לא אמורה להיות קלה. כשזה קשה, זה עשוי להיות סימן שאתה בכיוון הנכון - אתה בעלייה". אנחנו מציעים לכם גם - לא להסתכל רק על היעד הסופי שלכם, אלא להתמקד ולשרטט גם את הדרך הנכונה ליעד :) ואין רק דרך אחת! מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️https://lotechni.dev --------- אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • בפרק הזה אדיר קנדל וטל מוסקוביץ' מארחים מפגש מיוחד של קהילת טק-ג'ים, שם הם מנהלים דיון מעמיק על התפתחות אישית ומקצועית בעולם הפיתוח. הדיון מתמקד באתגרים והזדמנויות שעומדים בפני מפתחים בבניית הקריירה שלהם, עם דגש מיוחד על מיתוג אישי, דיבור מול קהל, והשתלבות בקהילה המקצועית.כפי שאחד המשתתפים סיכם: "לפעמים צריך פשוט להדליק את המנוע ולהתחיל לרוץ, אבל הכי חשוב - להאמין בעצמנו".אז על מה דיברנו בפרק?איך לבנות מיתוג אישי אותנטי שמשרת את המטרות המקצועיות שלנוהדרך להתגבר על הפחד מדיבור מול קהל והתפתחות כמרצהחשיבות הסטוריטלינג והיכולת להעביר מסרים באופן אפקטיביאיך להשתלב בקהילה הטכנולוגית ולתרום לההערך של קבלת והענקת מנטורינג בפיתוח הקריירהלמה חשוב לצאת מאזור הנוחות ולהתנסות בדברים חדשיםאיך להפוך חולשות ליתרונות דרך עבודה עקביתחשיבות ההתמדה והסבלנות בתהליכי למידה והתפתחותכיצד לבנות נוכחות מקצועית משמעותיתהדרך לשלב בין מקצועיות טכנית ויכולות רכותכפי שאדיר וטל מסכמים בפרק: "אין צורך להיות כישרוני במיוחד, צריך פשוט לעבוד קשה ולרצות להשתפר".הפרק הזה חיוני לכל מפתח ומפתחת שרוצים לקחת את הקריירה שלהם צעד אחד קדימה, בין אם זה דרך שיפור יכולות הפרזנטציה, בניית מיתוג אישי, או השתלבות בקהילה המקצועית.תקשיבו, קחו השראה, ובעיקר - אל תפחדו להתחיל!מוזמנים להצטרף לקהילה דרך האתר שלנו - lotechni.dev

📬 אינסייטים שעולים מהשטח

כל שבועיים — תובנות ממה שקורה סביבנו ואיך זה משפיע עלינו כמפתחים. בלי ספאם, בלי שטויות.