לא טכני ולא במקרה logo

להאזנה בכל האפליקציות

פרק {6} = סטוריטלינג למפתחים עם אתי אביטל

טל מוסקוביץ׳ ואדיר קנדל מארחים בפרק ה 6 של לא טכני ולא במקרה את אתי אביטל כדי לדבר על סטוריטלינג למפתחים.

מאז ומעולם בני האדם העבירו מסרים דרך סיפורים, בסופו של דבר לסיפור יש יכולת לגעת ברגש אצל אחרים וככה גם לעזור למספרי הסיפורים לשכנע, להוביל ולשנות דעה.

על מה דיברנו הפעם?

  • מה זה סטוריטלינג?
  • איפה סטוריטלינג נכנס בעולם של מפתחים?
  • למה זה הולך קשה למפתחים?
  • איך מפתח ג׳וניור יכול להשתמש בזה?
  • איך מפתחים שרוצים להתקדם בקריירה יכולים לעשות בזה שימוש?
  • איך מפתחים עצמאיים יכולים להשתמש בזה לשיווק?
  • איך ה headline בלינקדאין יכול לשפר או אולי להזיק לכם?
  • איך לתקשר עם Product?
  • האם חייב מילים כדי לספר סיפור טוב?
  • מה הקשר בין דיבאגינג דאק לסטוריטלינג?

והשאלה אולי הכי חשובה, מי קיבל הכי הרבה כיפים מאתי וניצח בתחרות?

הלינקדאין של אתי

https://www.linkedin.com/in/eti-avital-mogen

הלינקטרי של אתי

https://linktr.ee/eti.storytelling.academy

היוטיוב של אתי

https://youtube.com/@Eti.Avital.Storytelling

הספוטיפיי של אתי

https://open.spotify.com/playlist/0VWb96mzITJeRXyT5WqAIx

מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ 👇

⁠⁠⁠⁠⁠https://lotechni.dev⁠⁠⁠

__

אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

גם הפרקים האלה נייס

  • מה קורה כשמנהל פיתוח עם 12 שנות ניסיון, שלוש בנות ואישה בהריון מגיע לקצה? אדיר עזב הכל, פתח סוכנות ייעוץ ופיתוח תוכנה, ומאז החיים שלו נראים אחרת לגמרי.בפרק השני של "לא פורמלי" - אדיר יושב סולו מול מצלמה, מספר את הסיפור האישי: מהתחושה שהוא מתחרה מול מפתחים עם Unfair Advantage וללא הגבלות מבית, דרך ההחלטה לצאת לדרך עצמאית, ועד לניהול פיננסי, תמחור, ומה עושים כשהמלחמה תוקעת אותך לחודשיים בבית.ואז פתחנו את המיקרופונים לקהילה - שיחה אמיתית עם דימה, שמואל, רותם ועוד על איך משיגים לקוח ראשון, למה אסור לתמחר נמוך מדי, ואיך יודעים אם זה הזמן.רגע אחד זכור במיוחד:"שכיר זה לא שווה וודאות. אם מסתכלים על התקופה האחרונה - אלפי מפתחים מפוטרים בהייטק הישראלי. השאלה היא האם באמת יש ודאות בלהיות שכיר?"על מה דיברנו הפעם?(00:00) הסיפור האישי של אדיר12 שנה בהייטק, 3 בנות, מעבר דירה, ואישה בהריון והמקום האחרון שדרש ממנו יותר ממה שיכל לתת(05:30) רגע השברהתחושה שאתה מתחרה עם אנשים שיש להם Unfair Advantage עליך(07:00) ההחלטה - לפתוח סוכנות פיתוח תוכנהאיך אדיר בנה את המודל: 70% משרה ללקוח אחד, 30% לבנות את העסק(09:00) עבודה מהבית שינתה הכלרימוט, גמישות, לאסוף את הבנות מהגן - למה החופש הזה ממכר(10:30) "אין ודאות גם בשכירות"אלפי פיטורים בהייטק - האם באמת שכיר זה בטוח?(12:00) המינוסים של עצמאותשיווק, מכירות, ניהול זמן, תזרים מזומנים - מה שלא מספרים לך(14:00) מלחמה ומשבריםחודשיים בבית בלי מסגרות, 3 ילדות קטנות - איך שורדים מנטלית וכלכלית?(16:00) איך משיגים לקוח ראשון"הלקוח הראשון שלי הגיע Inbound - מהקהילה והנטוורק"(18:00) נטוורקינג למי שאין לולעבוד מ-co-working, סטארטאפים, בית קפה(20:00) מלכודת התמחורלמה לתמחר נמוך זו הטעות הכי גדולה של פרילנסרים מתחילים(22:00) חישוב מחיר נכוןהנוסחה: משכורת ברוטו × 1.3 ÷ 182 שעות = מחיר השעה המינימלי(25:00) ניהול פיננסיפנסיה, ביטוח לאומי, קרן חירום - איך משחקים עם ההפרשות(28:00) ניהול סיכונים - כמה לקוחות?למה דווקא כפרילנסר יש לך יתרון על פני שכיר בניהול סיכונים(33:00) פרילנס כלייפסטיילדימה: 1000 שעות בשנה, פי 4 משכר שכיר, וחופשות בין לקוחות(38:00) החוויה של טל מוסקוביץ׳ כפרילנסר וכשכירשנה של פרילנס - תחושת חוסר שייכות, אבל המון למידה(42:00) מתי עוזבים?קודם להשיג לקוח או קודם לקפוץ?(45:00) טיפ הזהב - אל תעזבו בלי ביטחוןקרן חירום, דמי אבטלה, או אפילו להישאר אצל המעסיק הנוכחי כפרילנסר------מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️https://lotechni.devאנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • כל פרוייקט תוכנה מתחיל בסניטי צ׳ק, וכל פודקאסט מתחיל במייק צ׳ק. בואו להכיר את אדיר וטל, ולהציץ אל מה שמחכה לכם בפודקאסט. בפרק ניתן דגש חשוב על למה כל הדרכים מובילות לטבריה - תשמעו ותבינו :) 👈 מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטספ https://lotechni.dev/ __ אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • כמה פעמים שתקתם בקוד ריוויו כי פשוט לא היה לכם נעים מהקולגה? או שקיבלתם LGTM על קוד שבפנים ידעתם שהיה חייב הערות וריפקטור? בפרק הזה אדיר וטל מארחים את חן פלדמן לשיחה בלי פילטרים על המושג שכולם זורקים באוויר אבל מעט מיישמים: "כנות רדיקלית". אנחנו צוללים לפרקטיקה של איך להגיד את האמת המקצועית בלי לצאת מניאקים, מתי חובה לדבר (ומתי לשתוק), ולמה "אמפתיה הרסנית" היא הדרך הכי מהירה להכניס באגים לפרודקשן ולתקוע לעצמכם את הקריירה.רגע אחד זכור במיוחד:"Say what you mean without being mean — לא צריך להיות אכזרי, אבל גם לא לעטוף את האמת בסנדוויץ' של מחמאות עד שהיא פשוט נעלמת."על מה דיברנו הפעם?מטריצת הפידבק שעובדת: איך השילוב בין שבאמת אכפת לכם (Care) לבין הנכונות לאתגר (Challenge) הוא הנוסחה היחידה להעביר ביקורת בלי לייצר אויבים בצוות.הספד לשיטת הסנדוויץ': למה עטיפת הערות טכניות בשבחים מזויפים רק מבלבלת מפתחים אחרים, ואיך לעבור לתקשורת שבאמת מזיזה עניינים.סנדרום האמפתיה ההרסנית: איך עודף "נחמדות" בצוות מוביל למישהו שקם ב-2 בלילה לפתור באג, ולמה להגיד את האמת זה הדבר הכי חברי שאתם יכולים לעשות.חוק הפידבק החם: למה להעיר על הקוד ברגע האמת עובד הרבה יותר טוב מלשמור את הכל בבטן עד לשיחת ה-1on1 בעוד שבועיים.לנהל את הבוס ולשנות תרבות: איך פותחים דברים קשים עם המנהל, איך פרודקטית אחת שינתה את התרבות בגונג, האתר של חן והפודקאסט "סופט סקילס".------מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️https://lotechni.devאנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

  • הפודקאסט שלנו הגיע לציון דרך משמעותי ולכבוד הפרק ה-10 אדיר קנדל וטל מוסקוביץ׳ מנסים לפצח את אחד הכלים המשמעותיים בקריירה של מפתחים - שיווק עצמי. למעשה כשאנחנו נמצאים בתהליך חיפוש עבודה, מבססים את עצמנו כאוטוריטות או מחפשים קידום במקום העבודה הנוכחי, אנחנו צריכים שיווק חזק שימנף אותנו. אז על מה דיברנו בפרק? מה זה שיווק ומכירה ועבור מי אנחנו עושים את זה? למה קורות חיים זה כלי פרימיטיבי? פרופיל לינקדאין טוב זה לא הכל, אז מה עוד? איך לספר את הסיפור על מה שאנחנו עושים ויכול להיות רלוונטי? איך לעורר עניין בתוכן שלכם? למה ואיך כדאי למקסם מיטאפים וכנסים? כיצד להראות ולהיראות בקהילות? איך ליצור הודעה אישית שתשווק אותנו? מוזמנים להאזין לנו בכל הפלטפורמות ולהצטרף לקהילה שלנו בוואטסאפ ⬇️https://lotechni.dev --------- אנחנו נהנים מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי עבור קהילת המפתחים. נשמח אם תעבירו את הפרק לעוד חבר או חברה, נשמח לשמוע תגובות ורעיונות חדשים ולראות שהפודקאסט מדורג ב-5 כוכבים :) מחכים לכם בקהילה

📬 אינסייטים שעולים מהשטח

כל שבועיים — תובנות ממה שקורה סביבנו ואיך זה משפיע עלינו כמפתחים. בלי ספאם, בלי שטויות.